Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

woensdag 8 mei 2019

Vogelvallei Slufter Maasvlakte Rotterdam - Brielse meer, Brouwersdam

Ik was eens nieuwsgierig naar de vogelvallei Slufter in de Maasvlakte.
Tijdens rondje rijden zijn we er langs gereden. Ik vond het best wel tegen vallen. Er staan een hoop soorten op de borden maar weinig gezien. 
Misschien was ik daar op het verkeerde moment, het weer was ook niet al te best. 
Het waren bijna allemaal kleine Mantelmeeuwen. Een paar bergeenden, Grote canadese ganzen en een enkele Tureluur.
De slufter heeft 2 vogelkijkschermen. 




Kleine mantelmeeuw (Larus fuscus)

Bij dit scherm heb je een Oeverzwaluw broedwand. Die zie je niet, die zit onder het vogelkijkscherm. Ze vliegen heen en weer. Een poging gedaan om ze te fotograferen maar is niet gelukt. Gelukkig had ik er hier in het gebied al 1 kunnen vastleggen. 



Oeverzwaluwen die vliegen (Riparia riparia)


Oeverzwaluw (Riparia riparia) Yerseke Moer 

Aan de zijkant van het scherm zwommen Canadese ganzen. Maar was net een beetje buiten mijn zicht. Er zitten wel kijkgaten aan de zijkant maar daar ben ik te klein voor. Zodoende beetje moeten toveren om ze toch te kunnen fotograferen.
Daardoor is het ook een beetje donker links op de foto. 

Grote canadese gans met 3 kuikens (Branta canadensis)

Uiteindelijk toch blij dat ik nu weet hoe de vogelvallei eruit ziet. 

Daarna langs Brielse meer gereden.


Brielse meer 

Het Brielse meer is een meer in de provincie Zuid-Holland 
ten noorden van Brielle

Via de Brouwersdam zijn we naar huis gereden. 
Deze groep vloog ons voorbij maar landde een eind achter onze auto. Bonte strandlopers ?



De steenlopers schuilden voor de wind achter de stenen. In zomerkleed vind ik ze best wel mooi. 



Steenloper in zomerkleed (Arenaria interpres)


Steenloper (Arenaria interpres)


Pontische meeuw ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.