Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

dinsdag 14 mei 2019

Vogelbroedeiland Dow Benelux Hoek



Zondag weer naar het vogelbroedeiland bij Dow Benelux in Hoek geweest.
Mijn ouders wonen dichtbij dus dat is handig. 
Er zaten nu veel zwartkopmeeuwen, visdiefjes en wat kokmeeuwen voor zover ik kon zien.
In juni nog een keer langs gaan als ze jonge hebben.
De visdiefjes vlogen steeds heen en weer de dijk over met visjes maar die vliegen zo snel boven je hoofd, heb er geen fatsoenlijke foto van kunnen maken. 



Eind maart arriveren de eerste visdiefjes in Nederland, vanuit hun overwinteringsgebied in Afrika. 
In Oktober worden de laatste visdieven gezien .




  
Zwartkopmeeuw (Ichthyaetus melanocephalus)
Visdief (Stera hirundo)
Kokmeeuw (Chroicocephalus ridibundus)

De Braakman is een voormalige zeearm van de Westerschelde 
in Zeeuws-Vlaanderen in de provincie Zeeland.
Ik ben zelf op gegroeid met de Braakman, daar had ik ook mijn eerste zwemles.
Het is nu veel veranderd. Vroeger kon je ook overal fietsen en rijden met de auto, nu is bijna alles afgesloten. 

Braakman Noord 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.