Pagina's

Weergegevensbron: Zeeland weerbericht

Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©
Vier het leven, Pluk de dag, Geniet..... Zolang je leven mag.

Google Translate

zondag 4 augustus 2024

Oostkapelle Zeeland

Deze fotos zijn van januari 2024

Voor we mijn moeder gaan,  bezoeken we meestal nog iets daar in de buurt, omdat mijn moeder 50 kilometer van mij woont en je niet heel lang bij haar kunt zijn. Soms gaan we eerst naar de rustplaats van mijn vader in Middelburg.

 Nu wilden we even bij het strand kijken met Puck. Het is een makkelijk strand zonder trappen en steile duinen.

Afgelopen week zat er een zeldzame vogel in Natuurgebied Oranjezon bij Oostkapelle. De Indische kievit - Vanellus indicus. Zelf ga ik nooit op waarnemingen af, hoogstens in ons eigen gebied. Ik ben wel benieuwd of er iemand die op mijn blog komt geweest is. 

https://nos.nl/artikel/2531274-honderden-vogelspotters-naar-zeeland-voor-zeldzame-vogel-dit-is-fantastisch


Puck strand Oostkapelle 

Sneeuwklokjes - Galanthus 

Op weg naar mijn moeder lagen deze damherten langs de kant van de weg te zonnen.






Damhert - Dama dama 

11 opmerkingen:

  1. Uma excelente tarde de domingo e um bom início de semana minha querida amiga Caroline. Suas fotos são maravilhosas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. An enjoyable look into your archives Caroline.

    Regards....Pete.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The fawns are resting,
    very beautiful photos.
    The protagonist remains one!
    I love the white bells too!
    Unfortunately I haven't been to the refuge I'm from far away (Greece), I wish I had!!
    Have a great week Caroline!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful photos. Snowdrops are lovely.
    I like your new header!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Caroline,
    Schattig die damhertjes. Nu nog bloeiende sneeuwklokjes? Daar stond ik van te kijken! Puck heeft het duidelijk naar zijn zin aan het strand. Mijn broer is bij de Indische Kievit geweest! Ik niet hoor...mij te ver, hoewel het wel een wereldsoort is.
    Fijne week en keep it cool!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De fotos zijn van januari daarom sneeuwklokjes. Ik hoorde dat de indische kievit bijna gegrepen is door een kat.

      Verwijderen
  6. Omg the fawns are sooo sweet and adorable! Thanks so much for sharing, hope you have an amazing rest of the summer beauty!

    xoxo, MidoriLinea

    https://www.midorilinea.com/blogs/midori-linea/panda-village-koala-world

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Caroline.

    Leuk die herten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Caroline.. Lovely dog and pictures.. Regards

    BeantwoordenVerwijderen


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.