Pagina's

Weergegevensbron: Zeeland weerbericht

Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©
Vier het leven, Pluk de dag, Geniet..... Zolang je leven mag.

Google Translate

zaterdag 3 augustus 2024

Flamingo's Battenoord Goeree- Overflakkee Zuid-Holland

Bij Battenoord zijn de flamingo's weer terug uit Zwillbrocker Venn Duitsland. eerder dan verwacht.  Ze overwinteren in Nederland omdat in Duitsland het water zoet is en dat bevriest. In het Grevelingenmeer is het water zout en dat bevriest niet. Ze eten schaal- en schelpdieren.
 Ik kon ze gisterenavond vanuit de auto fotograferen. Ze zaten links van het haventje. Het waren er nog niet heel veel. 





Er zijn in het Grevelingenmeer 2 soorten Flamingo's, de Europese (gewone) flamingo - Phoenicopterus roseus en de Chileense flamingo - Phoenicopterus chilensis. 
De Europese flamingo is groter dan de Chileense flamingo


Er zitten ook geringde flamingo's tussen en een kleine flamingo.
De ringnummers kan ik niet lezen. Ik ben van plan een scope te kopen met een adapter waar mijn telefoon op kan, op mijn huidige scope kan dat niet, de adapter blijft niet zitten. 


Flamingo's - Phoenicopteridae 

Op deze toren ga ik natuurlijk niet. Misschien leuk voor anderen. 


Puck lekker afkoelen


Nog even langs het strand op de Brouwersdam. Honden zijn daar ook niet toegestaan dus we zijn niet het strand op geweest. Het was ook laag water dus elk strand zou te ver zijn om naar het water te lopen. 

Puck 

8 opmerkingen:

  1. Love your header image and the caption....'Only those who care about you can hear you when you are quiet'....Very appropriate.

    Regards....Pete.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Caroline.

    Super Caroline dat je de Flamingo's hebt kunnen zien.
    Mooie foto's heb je nog kunnen maken.

    Groettie van Patricia..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Caroline,
    Ik ben duidelijk blogs aan het inhalen...Ik ga zo'n toren ook niet op hoor!
    Mooi de flamingo's.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik laat mijn man soms op een toren gaan voor fotos maar deze heeft een enge trap.

      Verwijderen
  4. Het is geweldig om de flamingo's te zien Caroline

    BeantwoordenVerwijderen


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.