Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

maandag 11 maart 2019

Yerseke Moer

 Yerseke Moer 
Eerst langs de Koude- en Kaarspolder gereden. 
De lepelaars waren er weer. 1 is geringd maar omdat hij maar op 1 poot staat is het niet af te lezen. 



Ik ben nog eens terug geweest maar de lepelaar met de ring niet meer gezien.


Lepelaar (Platalea leucorodia)

Daar zwommen ook deze Krakeenden, helaas zwommen ze steeds verder weg. 


Krakeend man (Mareca strepera)

Krakeend vrouw en man (Mareca strepera)

Daarna door gereden naar de meeuwen broedkolonie. 
Ik vermoed dat er in het midden een Zwartkopmeeuw (zonder zwart in de vleugels ) zit. 


Kluut (Recurvirostra avosetta)

Daarna richting Yerseke Moer 

De kleine zilverreiger vloog elke keer weg als hij in de sloot zat. Nu was hij toch te laat. 


Blijkbaar heeft hij me toch opgemerkt maar hij ziet mijn auto niet. 
Het weggetje is toch heel smal. 


Uiteindelijk vliegt hij toch weg. 

Kleine zilverreiger (Egretta garzetta)

Verderop in een plas liepen deze kleine steltlopers . Het was wel ver weg. 
Hopelijk kan ik ze binnenkort eens mooi in de hut fotograferen maar ik vind het nog wat te koud. 
Mocht er een verkeerde naam bij een vogel staan wil ik dat graag weten. Ze lijken soms zo op elkaar, zeker als ze ver weg gefotografeerd zijn. 

Zwarte ruiter (Tringa erythropus)

Tureluur (Tringa totanus) en Zwarte ruiter (Tringa erythropus)

De ijslandse gruttos waren er ook weer. Ik ben een dag later nog terug geweest maar toen zag ik ze niet meer.  Misschien op doorreis. Je hoopt altijd dat ze later wat dichterbij zitten maar vaak zijn ze dan weer weg.



Ijslandse grutto (Islandica) 

Graspieper (Anthus pratensis)

Deze fazant dacht zich te kunnen verstoppen toen hij mijn auto zag. 


Blijkbaar vertrouwde hij het wel want hij ging rechtop staan terwijl ik er naast geparkeerd stond onderaan de dijk. 


Fazant (Phasianus colchicus)

Er lopen weeral overal kieviten rond, sommigen nog ver weg. 

Kievit (Vanellus vanellus)

Koolmees (Parus major)

Kleine zilverreiger (Egretta garzetta)

Deze roodborsttapuit vrouw zat heerlijk. Jammer dat je daar altijd tegenlicht hebt met zon. 


Roodborsttapuit vrouw (Saxicola rubicola)

Graspieper (Anthus pratensis)

Ik vermoed dat onderstaande vogel ook een graspieper is. Hij zat in de sloot. Er stond ook een veldleeuwerik op waarneming. 


Wulp (Numenius arquata)

Het witte kwikstaartje ook weer gespot. Hij zat lekker verstopt.  Meestal zijn ze niet zo schuw. 


Witte kwikstaart (Motacilla alba)

Vink vrouw (Fringilla coulebs) 




Iedereen bedankt voor de reakties. 
Mijn volgende blog is nog niet gepland. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.