Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

woensdag 30 januari 2019

Yerseke haven

Maandagochtend vroeg een rondje gedaan langs de haven. Ik wou nog eens kijken of ik de kuifduikers niet zag.
Voor het kaaigat waren de vissers weeral aan het vissen. 

 YE 125 (Christiaan) , YE 179 (Cornelis Gerrit) 
 YE 71 (Johanna Antoinette)

YE 125  (Christiaan)
Tussen de boei en het schip zie je Middelste zaagbekken zwemmen. 

YE 71 (Johanna Antionette)

In de haven tussen de schepen zag ik Dodaars zwemmen. Van een afstand zijn ze best wel klein. 


 Dodaars (Tachybaptus ruficollis)

Even verderop liepen Steenlopers. Soms zaten ze aan de waterkant, soms liepen ze de weg over richting de dijk. 


Af en toe vloog er 1 op een schip.

Steenloper (Arenaria interpres)

Om de hoek zag ik Middelste zaagbekken zwemmen. Het vrouwtje bleef even dichtbij, het mannetje zwom al snel weg.


Middelste zaagbek man en vrouw (Mergus serrator)


Middelste zaagbek vrouw (Mergus serrator)


Weer verder gereden en toen zag ik een geringde zilvermeeuw zitten. 



Zilvermeeuw (Larus argentatus)

Tussen de boten zwommen nog 2 futen. Ze kwamen best wel dichtbij, dachten zeker dat ik eten voor hen had. 


Fuut winterkleed (Podiceps cristatus)

In eerste instantie ging ik even naar de apotheek en even langs de haven terug naar huis. 

Bedankt voor de reakties op de vorige blogs. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.