Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

zaterdag 26 januari 2019

Yerseke

Vanmiddag ondanks het sombere weer een rondje gereden. Even kwam het zonnetje door, daarna wat motregen.
Alles zat ver weg en slecht zicht door het vochtige weer. De fotos zijn dus wat minder mooi maar ik wil toch ze toch graag delen.


De kluten zijn ook gearriveerd op de plaats waar straks de visdiefjes, meeuwen, kluten etc gaan broeden. 


Kluut (Recurvirostra avosetta)

Koude- en Kaarspolder

Daarna verder gereden naar Yerseke Moer.
Een groep wulpen nam
 een lekker bad. 


Wulp (Numenius arquata)



Ik zag een kleine zilverreiger vliegen die even verderop in een weiland landde. Helaas was hij erg schuw, hij vloog weer weg toen ik dichterbij wou komen. 


 Kleine zilverreiger (Egretta garzetta) 

Tussen de eenden zag ik een paar tureluurs. 


Tureluur winterkleed (Tringa totanus)

Helemaal ver weg zag ik een klein eendje heel snel lopen, een vrouwelijke krakeend. Het mannetje zag ik niet.


Deze gans stond helemaal alleen. Ik vermoed dat het een kolgans is. De kleur van de poten zijn niet zichtbaar. 



Verder nog heel veel ganzen, eenden en duiven gezien. Ook nog een haas maar daar heb ik geen foto van. Deze keer geen zangvogels. 
Voor ik naar huis ging nog even langs de oosterschelde gereden. 
Het was laag water. In de verte zag ik 2 kuifduikers. 
Hopelijk kan ik ze ooit nog eens wat dichterbij fotograferen.




Kuifduiker (Podiceps auritus)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.