Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

dinsdag 1 januari 2019

Nationaal Park De Biesbosch

Op oudjaarsdag gewandeld met de honden in de Hollandse Biesbosch Dordrecht.

Eerst ben ik het beverbos een stukje ingelopen. De honden mogen daar niet in. 
Het is een omheind gebied van ongeveer 1 hectare waarin de bevers Beert en Benthe leven. 
Ik heb het pad maar een stukje gevolgd, geen bevers gezien.
Wel zag ik daar een Winterkoning, wat zijn dat kleine vogeltjes en ze vallen nauwelijks op tussen de bladeren.
Ooit heb ik er 1 in mijn tuin gespot.
Alles zonder statief gefotografeerd. 



Winterkoning (Troglodytes troglodytes)

Daarna zijn we verder gewandeld in het gebied. Er was veel vuurwerk in de omliggende wijken maar de honden hadden er niet erg veel last van. Wel waren er weinig vogels te spotten.





Af en toe lopen er een paar honden in je beeld op de foto.

Rose en Puck 

Bevers hebben we niet gezien maar wel bomen waaraan bevers geknaagd hebben. 
Bevers hebben een voorkeur voor wilg, populier en els. 
Ze eten schors, bladeren en twijgjes. 
De grote takken gebruiken ze om burchten en dammen mee te bouwen. 



We zijn verder gewandeld langs een modderig pad tot we uiteindelijk weer bij onze auto waren. 

 Blauwe reiger (Ardea cinerea)


 Zwarte kraai (Corvus corone)
Kraaien en Spreeuwen zie je overal. 


 Grauwe gans (Anser anser)


Koereiger (Bubulcus ibis)

Knobbelzwaan (Cygnus olor)


Rose en Puck liepen nog even het bruggetje op.
Op weg naar de auto zag ik nog een Grote Bonte Specht maar daar kon ik geen foto van maken door de dichte begroeiing. 

Daarna zijn we nog even langs het natuurpad Nieuwe Merwede (Oosthaven) gereden maar hebben we alleen maar even vanuit de auto gekeken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.