Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

zondag 25 december 2022

Apenkloof Daun Duitsland


Nog voor de visite komt vandaag kan ik even een blog maken. Over de apelkloof van de berberapen in Daun in Duitsland.

De apenkloof is een rondweg van 800 meter. Er leven ongeveer 50 berberapen in een gebied van 6 hectare. 

Ik ben alleen van voren in het gebied geweest in de hoop dat daar ook al apen zaten. Die rondweg lukt me niet. En ik had geluk, er zat al gelijk een aap. Alleen wilde de aap me niet aankijken. 

Je mag geen tassen mee nemen in het gebied omdat de apen los lopen. Ooit 1 keer gehad dat er een aap in mijn been klom, die wilde mijn camera pakken. Maar ik ben er niet bang van. Ze bijten wel. Daar wordt ook voor gewaarschuwd, niet aanraken. 

De fotos zijn met een Canon Compactcamera gefotografeerd. 






Berberaap (Macaca sylvanus)




Ik bezoek snel jullie blog. 

16 opmerkingen:

  1. Top class photos. Monkeys are cute but rude. Merry Christmas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The monkeys are cute. I am glad they do not bite. Merry Christmas to you and your family. I wish you joy and peace and all the best in 2023.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Caroline :)Great photoes of these monkeys!Merry christmas I am wishing you:)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Buenas fotografías, no sabia que en Alemania había. Feliz 2023!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Buenas fotografías, no sabia que en Alemania había. Feliz 2023!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. All the best for the New Year, Caroline, for you and the monkeys too. I hope that 2023 is really good to you. With good wishes - David

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I am so sorry to hear of the passing of your father, Caroline, and so near to Christmas too. Christmas must have been a very difficult time for you. I hope that 2023 will bring you much happiness and that you will be able to enjoy good memories of your father, and not just sadness. With my very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig om de apen in z,on groot gebied te zien.jullie ook nog hele fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful photos, Caroline. Merry Christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful photos, Caroline. Merry Christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Season's greeting Caroline, beautiful Monkeys images.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Boa Noite. Desejo um feliz ano novo e que em 2023 você possa realizar todos os seus sonhos e projetos.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Caroline,
    Ik vind Berberapen een van de leukste soorten! Maar....ik ga er echt niet tussen lopen. Ik zou niet durven. Leuke foto's en video!
    Groetjes en fijne jaarwisseling.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful monkeys, extraordinary selection of photos.
    I wish you all the best for 2023.

    BeantwoordenVerwijderen


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.