Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

donderdag 6 februari 2020

Middelburg Walcheren

Park Toorenvliedt Middelburg 
Update ooievaars

Zondag zijn we naar het nieuwe nest van de ooievaars gaan kijken. 
De vogelopvang had zaterdag een bericht geplaatst dat het nest goed gekeurd was met een foto van de vrouwelijke ooievaar op het nest. 
Helaas was de ooievaar zondag nergens te zien. Op waarneming 30 januari staat ze voor het laatst dus ik ben benieuwd of ze er nog is. 




De blauwe reigers zitten ook weeral op hun nest. Er zouden 5 bezette nesten zijn. Ik heb er 3 gezien. 
De kwak heb ik nog niet gespot. 




Blauwe reiger (Ardea cinerea)

Ik denk dat dit een hybride wilde eend is. Ik vind hem wel mooi. 



Kuifeend ♀ (Aythya fuligula)

Ik zag een boomkruiper. Het is me nog nooit gelukt een boomkruiper te fotograferen. Nu staat hij erop maar nog niet mooi. De andere foto is nog slechter.
Volgende keer beter. 

Boomkruiper (Certhia brachydactyla)

Er vloog ook een groepje groenlingen met vinken. 
Ze waren druk aan het vliegen van de ene boom naar de andere. 
Het was ook moeilijk ze te volgen. 

Groenling (Caruelis chloris)
Vink (Fringilla coulebs)

Vink (Fringilla coulebs)

Gewoon sneeuwklokje (Galanthus nivalis)

Natuurgebied Sint Laurense weihoek 

Langs dit natuurgebied weer naar huis gereden.
Er zat niet heel veel. Er zat heel veel wind en je kan niet overal komen met de auto. 





Grote zilverreiger (Ardea alba)

Haas (Lepus europaeus)

Wulp (Numenius arquata)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.