Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

zaterdag 7 december 2019

Yerseke haven- Yerseke Moer

Afgelopen week een rondje gereden door ons gebied.
Eerder had ik de middelste zaagbekken in de Oosterschelde gezien en zoals ik hoopte waren ze nu in de haven. 

Kaaigat 


Middelste zaagbek (Mergus serrator)

Middelste zaagbek ♂ (Mergus serrator)

Middelste zaagbek ♀ (Mergus serrator)

Het broedgebied voor de meeuwen, sterns etc  ligt er verlaten bij. 

Koude- en Kaarspolder Yerseke

Verder gereden door Yerseke Moer .

Yerseke Moer 

Ik zou mezelf ook verstoppen als er op me gejaagd wordt.
Ik heb nog nooit eerder een fazant in een boom gezien. 

 Fazant ♀ (Phasianus colchicus)

Er vlogen een hele groep kramsvogels voor mijn auto , misschien ook koperwieken ertussen. Elke keer als ik bij de boom was waar ze in zaten vlogen ze weer een boom verder. Uiteindelijk bleef er 1 achter in een boom zodat ik die kon fotograferen. 

Kramsvogel (Turdus pilaris)

Smient (Mareca penelope) 

Ik denk dat onderstaande slapende eenden wintertaling (Anas crecca) vrouwtjes zijn. 


Kolgans (Anser albifrons)

Roodborstjes zijn er heel veel deze winter. 

Roodborst (Erithacus rubecula)

Onderstaande foto van de torenvalk kon beter. Mijn auto sloeg af en toen vloog hij weg. 

Torenvalk ♂ (Falco tinnunculus)

Kleine zilverreiger (Egretta garzetta)

De goudplevieren zitten er nog steeds, maar wel heel ver weg.



Goudplevier (Pluvialis apricaria)

Verder nog een winterkoning (Troglodytes troglodytes) gezien maar die kroop weg in een struik.
De ijsvogel heb ik nog steeds niet gezien, normaal zit hij elk jaar in de moer. 

Iedereen bedankt voor de bezoekjes en reakties en tot de volgende keer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.