Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

donderdag 14 maart 2024

Yerseke Moer Yerseke

Weer een rondje door ons gebied gereden. Het ging al beter dan 2 weken geleden. Ik ben wel nog heel traag in fotograferen, de vogels zijn nogal eens weg voor ik mijn camera te pakken heb. Ik fotografeer dan nu ook met een compactcamera, de rest is ingeruild. Het is op deze manier of niet meer fotograferen. 

Puck is ook mee geweest. Die zet je in de auto en die hoor je nooit. 

Puck

Koude - en Kaarspolder Yerseke 

Tegen de dijk aan zat een enorme groep kemphanen. Sommigen gaan op ontdekkingstocht. 

Tureluur - Tringa totanus 

Tureluur - Tringa totanus 

Er zat een enorme groep scholeksters, hier enkele van. 

Scholekster - Haematopus ostralegus 

Het broedseizoen is inmiddels begonnen. Dat is ook goed te horen bij de meeuwen. 

Kokmeeuw - Chroicocephalus ridibundus 


Kluut -Recurvirostra avosetta 

Deze rietgors wilde niet op de foto

Rietgors - Emberiza schoeniclus 

Pijlstaart (eend) - Anas acuta 


Torenvalk ♂ -Falco tinnunculus 

Ik heb niet ver van ons huis ook een enorme groep kleine zilverreigers gezien. Toen we terug gingen met de camera waren ze helaas verdwenen. 
Helaas nog geen grutto gezien. 
Mijn filmpje van de torenvalk. Ik beef nog gigantisch en mijn rijstzak versjouwen is nog te zwaar. 


Iedereen bedankt voor de berichten ! 

17 opmerkingen:

  1. Hello,
    Cute photo of Puck, he is a sweetie. Wonderful birds captures and sightings. I love all the Oystercatchers and the Kestrel.
    Take care, enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amazing bird photos. Nature at its best. Rich material, thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig je zou maar in z.on mooi gebied wonen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Caroline,
    Het gaat zeker goed en zo gezellig dat puck meegaat.. Mooie blog, leuke video. Ik ben benieuwd naar de video van de torenvalk! Vanmiddag zag ik mijn eerste grutto! De Rosse had ik al in Zeeland.
    Groetjes, en alvast goed weekend.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rosse grutto zit meestal aan de dijk. Veel lawaai al bij de meeuwenkolonie, nog zo vroeg in het broedseizoen.

      Verwijderen
  5. Hallo Caroline. Het is goed om voor de afwisseling wat scène-/omgevingsfoto's te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The oystercatchers alone would make it a great day for me.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Caroline.

    Mooi plekje daar.
    Veel te zien.
    De Torenvalk is super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Caroline, goed te lezen dat het al beter met je gaat. En rustig dat breekt het lijntje niet. Je waarnemingen zijn weer fraai en mooi vastgelegd.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful photos. Puck is so sweet. Have a nice Sunday.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Caroline,
    I always love to see your sweet dog Puck! The bird photos are awesome. It is neat to see the large group of Oystercatchers. Great video and I like the Kestrel. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, enjoy your day and have a great week ahead. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. You saw and photographed some wonderful birds, Caroline. I particulalrly enjoyed the Kestrel shot and video.

    Give Puck a hug from me. Best wishes - take good care - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie fotos liet je zien en ook de filmpjes waren prachtig maar ja het staad op kidsvideo dus dan kan ik er niet reageren. Maar ook die zijn allen erg mooi. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. De reakties op youtube staan uit, ik plaats die alleen hier.

      Verwijderen
  13. Hoi Caroline,

    Prachtige afsluiter die torenvalk. Kleine correcte: die kemphanen zijn echt tureluurs, ja het is soms om tureluurs van te worden.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik zie het verschil niet meer tussen al die steltlopers en nu zeker na een tijdje eruit te zijn geweest. Op een paaltje herken ik de tureluur wel.

      Verwijderen


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.