Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

woensdag 8 juni 2022

Lille Vildmose Storvorde Denemarken

  We zijn er op een ochtend heen gereden, het was nog een uur en een kwartier vanaf ons vakantiehuis.  Een jonge Deense man die ik van instagram ken zou ons daar ontmoeten en rondleiden. Er zitten ook elanden en hij heeft prachtige fotos van de eland (Mr. Moose).

If you read this thank you (tak) D

We zijn met de auto door het gebied gereden. 

Lille Vildmose | Birdingplaces.eu

https://lillevildmose.dk/en/




Dankzij onze gids zagen we deze kraanvogels in de verte. Ze broeden daar en hebben een jong. Zelf zou ik ze niet gezien hebben. 

2 kraanvogels en een jong (Grus grus)

Deze kraanvogel (Grus grus) zat op een veld 


kraanvogel (Grus grus)

Ik had me het gebied anders voorgesteld. Het lijkt een grote polder met hier en daar een veerooster. 


Ree (Capreolus capreolus)

Helaas zat alles ver weg. Ik laat het dus maar zien zodat jullie een idee hebben wat ik gezien heb. 

Wilde zwaan (Cygnus cygnus)

Kievit (Vanellus vanellus)


Ree (Capreolus capreolus)



Witte kwikstaart (Motacilla alba)




Knobbelzwaan (Cygnus olor)

Deze hut was niet ver lopen, alleen het houten pad over. Er zijn meerdere hutten. Ook 1 voor roofvogels maar daar ben ik niet geweest. 









Vogelkijkhut





Uitkijktoren

Ik ben er zelf niet op geweest. 

Knobbelzwaan (Cygnus olor)
1 ervan is geringd 

Geringd 6 februari 2010
Nibe Limfjoren Jylland Denemarken 

Geelgors (Emberiza cintrinella)

Kokmeeuw (Chroicocephalus ridibundus)

Torenvalk ♀ (Falco tinnunculus)

Boerenzwaluw (Hirundo rustico)


Huiszwaluw (Delichon urbicum)

Een eland hebben we helaas niet gezien. Ook geen vossen. 

9 opmerkingen:

  1. Che ricchezza di fauna.
    Sempre un piacere vedere il tuo blog, grazie Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great to watch. The place and the birds are stunning. Of particular interest were those bird-watching towers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Caroline.

    Het is daar prachtig.
    Een heel mooi gebied.
    En mooi uitzicht vanuit de hut.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Some wonderful shots here, Caroline, and any day you can see a crane is a great day. Those cygnets have strong, dedicated parents to take care of them.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful views and birds. I love the swans, deer and the cranes. Take care, enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eenm prachtig groot en rustig gebied hetr lijkt mij dat daar heel veel vogels gebruik van zullen maken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Les grands espaces sont magnifiques ! Quel bonheur !
    Encore de belles photos Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Caroline,
    Je ziet dat ik aan het inhalen ben. Echt weer voor vandaag en lekker bij een bakkie koffie. Ik blog zo van Zeeland naar Denemarken en weer terug, haha..
    Deze Post is ook weer mooi hoor. Vooral de Kraanvogels, de ree en de geelgors, maar het landschap is ook mooi. Je komt ook altijd veel kijkhutten tegen.!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik wissel mijn blogs af, van de vakantie en van hier. Anders is alles Denemarken achter elkaar. In Nederland ook zoveel mooie dingen.

      Verwijderen


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.