Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

woensdag 20 februari 2019

Provinciedomein Kessel-Lo - Lovenarenbroek Natuurreservaat Kessel-Lo (Leuven) Belgiƫ




We zijn al enkele keren in dit domein geweest in het verleden.
Het leek me leuk om nog eens terug te gaan met het mooie weer. 
Er is een nieuw gedeelte bij, wel mooi geworden.

Allereerst zijn we over het houten pad gelopen.

Rose en Puck op het houten pad.

Met uitzicht op deze vijver.



Ik had gehoopt op halsbandparkieten omdat je niet ver van Brussel zit, helaas het is een houtduif geworden. Ik heb wel heel veel vogels gehoord maar het was heel druk met mensen en honden dus dan is het moeilijk vogeltjes te fotograferen. Ze zitten hoog in de bomen.

Houtduif (Columba palumbus)


Een jaar geleden dook Puck altijd de vijvers in achter de eenden aan. Gelukkig blijft hij nu aan de rand staan. Hij is bijna 2 jaar. Rose vindt dat allemaal niet meer interessant. Ze gaan met ons overal mee naar toe, waar toegestaan, dan zijn ze veel gewend. 
Ze zitten wel altijd aan een lange lijn. 

Er zaten heel veel kuifeenden en parkeenden in de vijver.

 Kuifeend man (Aythya fuligula)

 Kuifeend vrouw (Aythaya fuligula)

 Meerkoet (Fulica atra)




Parkeend (Anas platyrhynchos forma domestica)

Er is ook een kijkhut. 



Met dit uitzicht. 


Ik heb wel niet heel lang gekeken wat er allemaal zat. Wat wilde eenden, kuifeenden etc. 
De gaten waren heel laag, wel mooi voor een laag standpunt maar er stonden geen bankjes. Voor mij niet ideaal. 


Wilde eend x



Kuifeend (Aythya fuligula)

In een andere plas zaten nog zwanen. 


Knobbelzwaan (Cygnus olor)

En deze tafeleend man. Het vrouwtje zag ik niet. 



Tafeleend man (Aythya ferina)

Er vloog ook nog een helicopter over. 



https://www.helispot.nl/hs/helicopters/detail.asp?id=b3b3E1

Iedereen bedankt voor de reakties op de vorige blog. 
Er volgt nog een blog over UZ Leuven. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.