Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

zaterdag 17 november 2018

Vogelkijkhut De Traan Hogerwaardpolder


 Hogerwaardpolder 

Ik rijd daar wel vaker maar ik wist niet dat er een vogelkijkhut was, vogelkijkhut De Traan.


Het is een stiltegebied dus de auto op de polderweg geparkeerd, die nog uit kasseien bestaat. Hij hobbelt zo erg dat je alle vogels weg jaagt. Ooit hebben we er een groep herten gezien. 




Bij het hek aangekomen eerst het bord gelezen. 


Daarna door het hekje maar het was modder en water dus oppassen om niet te vallen. Terug weer precies hetzelfde.


De hut is van beton zonder dak. 
Helaas was er helemaal niets te zien dus niet lang gebleven.
Wel vloog er een grote zilverreiger over. 

Grote zilverreiger (Ardea alba)






Terug uit die hut via dat betonnen trapje vond ik wel wat eng. De tredes zijn nogal diep.


Uitzicht op de plas vanaf de weg.


Dus uiteindelijk was het bezoekje aan deze hut niet wat ik ervan verwacht had.

Toen maar naar de karrevelden in Tholen gereden.
Daar waren ze aan het maaien precies langs de weg waar ik de vogeltjes spot dus alleen een roodborstje in het riet
gefotografeerd. 




Roodborst (Erithacus rubecula)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.