Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

zaterdag 15 juli 2023

Yerseke Moer - Koude- en Kaarspolder Yerseke

 De steltkluut, de visdief, de grote stern en de kokmeeuwen hebben bij ons gebroed maar die komen in een aparte blog. 

Ik loop erg achter met mijn fotos door het afgelopen jaar maar ik doe maar waar ik op dat moment zin in heb dus het kan zowel een recente blog zijn als van een half jaar geleden. 

Houtduif (Columba palumbus)

Mijn vader noemde dat altijd een bosduif. 


Scholekster met ringverlies. (Haematopus ostralegus)
Deze scholekster zit elk jaar bij ons aan de dijk. 

Tureluur (Tringa totanus)

Kluut (Recurvirostra avosetta)

Kluut (Recurvirostra avosetta)

Kluut juveniel (Recurvirostra avosetta)
Grutto (Limosa limosa) 

Boerenzwaluw (Hirundo rustica)

Rietgors ♂ (Emberiza schoeniclus 

Wilde eend (Anas platyrhynchos)


Grote bonte specht ♀ (Dendrocops major)
Deze grote bonte specht ging naar binnen maar daar geen jong van gezien. 

Mijn eerste blauwborst gezien. Hij zat verscholen in een boom 



Blauwborst (Luscinia svecica)

Haas (Lepus europaes)

Meerkoet juveniel (Fulica atra)


Bruine kiekendief (Circus aeruginosus)


Tureluur (Tringa totanus)

Scholekster (Haematopus ostralegus)

Deze grasmus zat beetje tegen de zon in. 


Grasmus (Sylvia communis)

Rietgors ♂ (Emberiza schoeniclus)

Iedereen bedankt voor de berichten ! Ik twijfelde aan de bruine kiekendief en de groep tureluurs, als het niet klopt hoor ik het wel. Fijn weekend !


15 opmerkingen:

  1. Immagini fantastiche.
    Ciao Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful photos, Caroline. We have many birds in common.
    Have a nice weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful post with all the birds!wow!Amazing.Also love the header with the terns.Observed they are coming back to my sea spot where i do my fishing.Beautiful fantastic flyers.Greetings Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Some of the pictures remind me that when I was a little boy I thought that many birds had broken one leg, until I realized that they routinely draw one leg in! Now I know!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, Prachtige foto's Caroline!
    Genieten weer. En doe maar lekker waar je zin in hebt. Uiteraard ik ben wel benieuwd naar je steltkluten natuurlijk !
    Groetjes en alvast een fijne zondag.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gorgeous and interesting photos, Caroline. I too have been seeing Avocets this last week - a rare treat for me!

    Best wishes - take good care - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sorry - that last comment was from me - not 'anon' !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hooi Carolien
    dit is een mooie serie foto's,
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Caroline,

    Je hebt weer veel gezien in het mooie natuurgebied de Yerseke Moer. Leuke platen geschoten ook. Je twijfelt over de bruine kiekendief en de groep tureluurs. Dat zit wel goed naar mijn mening, maar daar waar je schrijft over steltkluten zijn het toch echt "gewone" kluten. Kleinigheidje, maar toch.

    Fijne dag en groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Caroline,
    Beautiful birds and photos, I enjoyed them all. Take care, have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Caroline.

    Een prachtige serie van al deze mooie vogels.
    Leuk en mooi de Blauwborst.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Caroline wat prachtig on zoveel mooie vogels voor de camera te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.