Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

maandag 7 februari 2022

Provinciaal groendomein Prinsenpark Retie Belgiƫ

 Enige tijd geleden naar Prinsenpark Retie in BelgiĆ« geweest. We gaan daar vaker naar toe. Nu was het al een tijdje geleden wegens de corona. Het park is te groot voor ons om te lopen. We lopen een klein stukje tot de vijver en keren dan terug en rijden naar de andere hutten met de auto. 

https://www.provincieantwerpen.be/aanbod/dvt/prinsenpark.html



Deze keer niet veel vogels gezien. Ze zitten meestal hoog in de bomen. En als je er 1 hoort kun je hem niet vinden. 




Grote vijver 

Met de auto naar de vogelkijkwand gereden. Ik had ter plaatse op waarneming gezien dat er een visarend zat. Meestal lopen de hondjes mee maar het was daar zo druk dat ik even alleen ben gaan kijken. 

Kattesteertvijver 

De visarend heb ik niet gezien. Ik ben er maar kort geweest wegens de drukte. 



Kattesteertvijver 

Krakeend (Mareca strepera)

Een eindje verderop is nog een vogelkijkhut. Het pad naar de hut was erg modderig dus ik ben er niet naar toe geweest. 

Onlangs liep er een wolf (Canis lupus) in het park. Hoewel ik een wolf (Canis lupus) mooi vindt zou ik hem niet graag tegen komen met de hondjes erbij. Zie krantenberichten. 




Video van Natuurwandelingen Kempen (Belgiƫ)

We zijn onderweg nog gestopt bij vogelkijkhut De Kuifeend in Antwerpen. Daar heel veel eenden gezien. Die fotos volgen later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.