Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

donderdag 23 april 2020

Yerseke Moer - Koude - en Kaarspolder

Een rondje door ons eigen gebied gereden met de auto.
De blauwborst is bij ons al meerdere malen gespot. Ik weet waar ik moet zoeken, helaas loop ik hem ieder jaar mis. 
Sommige vogels zaten wat ver weg of tegen de zon in. 



Kokmeeuw (Chroicocephalus ridibundus)

Scholekster (Haematopus ostralegus) met ring. 
 Niet afleesbaar want hij heeft een ring verloren. 

Tureluur (Tringa totanus)

 Kneu ♀ (Linaria cannabina)


Kneu ♂ (Linaria cannabina)  

Graspieper (Anthus pratensis)

Rietgors ♂ (Emberiza schoeniclus)

Roodborsttapuit ♀

Het mannetje heb ik ook gezien in het veld. 


Kievit (Vanellus vanellus)

Putter (Carduelis carduelis)



Groenpootruiter (Tringa nebularia)

De ene zwarte ruiter is nog in winterkleed, de andere al in zomerkleed. 




Zwarte ruiter in winterkleed (Tringa erythropus)


Zwarte ruiter in zomerkleed  (Tringa erythropus )



Graspieper (Anthus pratensis)


Witte kwikstaart ♂ (Motacilla alba)

Eerst zag ik boerenzwaluwen vliegen, nu zag ik er in de verte een paar zitten. Hopelijk komen ze sneller wat dichterbij. 

Boerenzwaluw (Hirunda rustica)

Kluut op nest 

Kluut (Recurvirostra avosetta)

Canadese gans (Branta canadensis) 

Vele vogels lopen op de velden en de akkers. 

Gele kwikstaart (Motacilla flava)


Tapuit ♂ (Oenanthe oenanthe)

Lepelaar  (Platalea leucorodia)

Blauwe reiger (Ardea cinerea)

Meerkoet op nest. 


Meerkoet (Fulica atra)

Er zijn nog steeds wintertalingen. 

Wintertaling (Anas crecca)

Wilde eend x 

De kustwacht vloog ook nog even over. 

 Kustwacht PH CGN

Kleine zilverreiger (Egretta garzetta)

Fuut (Podiceps cristatus)




 Grauwe gans (Anser anser)

In de verte heb ik nog wilde eenden met kuikens gezien. Misschien zwemmen ze nog een keer dichterbij. 

Iedereen bedankt voor de berichten. 
De volgende blog gaat over Noord-Beveland Zeeland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.