Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

maandag 30 maart 2020

Tholen

Schakerloopolder Tholen 

Vanaf ons is het naar de Schakerloopolder een mooie route over de oesterdam. 


(Archieffoto)

Bij de meeuwen ben ik niet geweest want er stond iemand. En eigenlijk kun je daar niet vanuit de auto fotograferen. 
En momenteel stap ik dan liever niet uit als er iemand staat. 

Graspieper (Anthus pratensis)

Kluut (Recurvirostra avosetta)
Bergeend (Tadorna tadorna)

Gruttos die rusten. 



Grutto (Limosa limosa)

Heel veel kluten. 

Kluut (Recurvirostra avosetta)

De witte kwikstaarten zijn er ook weer. Ik heb ze al op verschillende plaatsen gezien. 


Witte kwikstaart (Motacilla alba)



Tureluur in een sloot. 

Tureluur (Tringa totanus)



Kievit (Vanellus vanellus)

Ik weet niet of dit een gewone grutto is of een ijslandse of rosse grutto. Hij is best wel licht. 

Grutto (Limosa limosa)

Graspieper (Anthus pratensis) 

Tureluur (Tringa totanus)

Tafeleend (Aythya ferina)

Ik zag nog een sperwer maar die vloog helaas weg. 

Vanaf de Schakerloopolder nog even langs de Hogerwaardpolder gereden. Daar zitten de kleine vogels meestal ver, een smalle weg nog met kasseien. 

Hogerwaardpolder Rilland-Woensdrecht 




Roodborsttapuit ♀ (Saxicola rubicola)

In de hogerwaardpolder heb je ook een kijkhut voor de liefhebbers. 

Als de naam van een vogel niet klopt hoor ik het graag. 

Ik zag in de verte ook nog een mannelijke roodborsttapuit. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.