Pagina's

All rights reserved © 2024 Caroline's natuurfotografie Copyright

Google Translate


Bedankt dat u de tijd genomen heeft om mijn blog te bezoeken.
Veel lees- en kijkplezier.
Neem ook eens een kijkje op de paginas.
Onderaan de blog is er gelegenheid om een reaktie te plaatsen.

©

♥ Only those who care about you can hear you when you're quiet ♥

donderdag 14 november 2019

Yerseke Moer

Gisteren een rondje gedaan door ons eigen gebied. De buien waren er al snel. Ik ben alleen over de grotere wegen gereden. 



Ik heb een nieuwe verrekijker. Opeens zag ik een enorme groep goudplevieren vliegen en zitten. 
Op enkele fotos zie je de groep. Ze zaten in meerdere groepen. Sommigen kwamen nog aangevlogen.  
Op de foto klikken om ze groter te maken. 

De goudplevier trekt vanaf augustus en vooral in oktober en november naar Zuid-Europa of Zuid-Afrika.
Ze hebben nog een lange reis te gaan. 
In maart/april komen ze weer terug. 










Goudplevier (Pluvialis apricaria)



Mijn filmen is nog niet zo goed met de camera. Ik beweeg nog te veel. Al doende leert men.

Goudplevier (Pluvialis apricaria)

Er zijn ongeveer 2200 goudplevieren geteld. 




Roodborst (Erithacus rubecula)

Smient (Mareca penelope)
Kievit (Vanellus vanellus)

Kleine zilverreiger (Egretta garzetta)

De kluten waren er ook weer.

Kluut (Recurvirostra avosetta)

Ik heb nog veel meer gezien, ook een vlaamse gaai (Garrulus glandarius) en torenvalk (Falco tinuncullus) maar door de hevige buien kon ik niet alles fotograferen. 

Vandaag nog eens kijken of de goudplevieren er nog zitten. 

Iedereen bedankt voor alle reakties en een fijne dag toegewenst. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Deze blog is beveiligd met een SSL Certificaat.